> Home > Actueel > Onno Hoes leidt Coalitie Biodiversiteit

Onno Hoes leidt Coalitie Biodiversiteit

- 7 november 2009 -

De Brabantse gedeputeerde Onno Hoes leidt de groep burgers en bedrijven die gaat proberen Nederlanders ervan te overtuigen dat het belangrijk is dat er zo veel mogelijk verschillende planten- en diersoorten blijven bestaan.

Onno Hoes In 2010, internationaal het jaar van de biodiversiteit, wil deze Coalitie Biodiversiteit die boodschap in brede kring duidelijk maken.

De verscheidenheid van de natuur staat onder meer druk door de klimaatverandering en bijvoorbeeld milieuvervuiling. "Wereldwijd neemt het aantal planten- en diersoorten af met een tempo dat volgens deskundigen tot wel duizend maal boven het natuurlijke niveau ligt. Er is sprake van een wereldwijde biodiversiteitscrisis. Misschien minder bekend dan de klimaatcrisis, maar zeker niet minder ernstig'', aldus het ministerie van LNV.

Minister Gerda Verburg steunt het project financieel met 400.000 euro. Hoes vindt het belangrijk dat mensen zich bewust worden van de verscheidenheid aan soorten in hun eigen omgeving. "Dat kan al door de eigen achtertuin bewuster in te richten en bewuster te consumeren.''

Bron: ANP