> Home > Actueel > Jelle de Jong nieuwe directeur IVN Nederland

Jelle de Jong nieuwe directeur IVN Nederland

- 18 september 2009 -

Jelle de Jong is per 1 september 2009 aangesteld als nieuwe directeur van IVN Nederland, de vereniging voor natuur- en milieueducatie. De voormalig topman van Tempo-Team gaat zich bezighouden met de dagelijkse leiding van de organisatie. Een van de speerpunten wordt het professioneel begeleiden en ondersteunen van de ruim 18.000 vrijwilligers.

Jelle de Jong Jelle de Jong verdiende zijn sporen in het (internationale) bedrijfsleven bij ondermeer Shell International en Boer & Croon. De laatste vijf jaar was hij directeur HR en Marketing bij de Tempo-Team Group (onderdeel Randstad Holding). De Jong: 'Bij Tempo-Team was mijn opdracht bezieling te brengen in een zakelijke omgeving, bij IVN wordt een van mijn taken wat meer zakelijkheid te brengen in een bezielende, bevlogen organisatie'.

Kerntaken
    De Jong: "De bevlogenheid van de vrijwilligers is voor IVN essentieel. Daar draait de hele organisatie om. Een kerntaak zal zijn om dit enthousiasme professioneel te ondersteunen en optimaal te benutten. Aan de andere kant is er voor IVN een taak weggelegd om jongeren nog meer te enthousiasmeren voor de natuur. Dit sluit goed aan bij de speerpunten van het huidige kabinet."

Naast deze kerntaken moet het merk IVN nog duidelijker worden geprofileerd. De Jong: 'IVN moet de meest swingende natuurclub van Nederland worden, waar mensen bij willen horen en zich graag voor inzetten'.

Over IVN Nederland
    IVN is in Nederland dé toonaangevende organisatie in het veld van natuur- en milieueducatie & communicatie. IVN draagt bij aan een duurzame samenleving door mensen te betrekken bij natuur, milieu, landschap en leefomgeving. Hiervoor heeft IVN de beschikking over 120 betaalde professionals en de vrijwilligersorganisatie, bestaande uit 174 lokale afdelingen met ruim 18.000 leden.

Bron: IVN