> Home > Actueel > Duinen en mensen: Kennemerland

Duinen en mensen: Kennemerland

- 15 juli 2009 -

Een nieuw boek over duinen en landgoederen van Kennemerland. Het boek beschrijft het grootste deel van onze vastelandsduinen: regionaal van opzet maar is van landelijke betekenis door vervlechting van natuur, archeologie en historie en door het beeld van grote allure (vele nieuwe impressies, schilderijen en kaarten). Kennemerland wordt opnieuw op de kaart gezet.

Duinen en mensen De kust van Kennemerland weerspiegelt de natuurlijke ontwikkeling en duizenden jaren menselijk bedrijf. Archeologie, natuur en geschiedenis leveren de verhalen over deze parel van de Randstad. Nieuwe archeologische inzichten en recente waarnemingen in de natuur door een andere waterwinning komen aan bod. 'Duinen en mensen' maakt de balans op en toont nimmer gepubliceerde kaarten, nieuwe artist impressions en heel veel foto's.

Het boek vormt een bijzondere combinatie met films, panorama's, geluiden, kaarten en achtergronden op de website www.duinenenmensen.nl

Intekenprijs: €22,50 ex porto (te bestellen via www.duinenenmensen.nl).
    Na 1 oktober: €29,95.

Realisatie: Stichting NatuurMedia in samenwerking met PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland
    ISBN/EAN: 978-90-808158-3-4

Redactie: Rolf Roos