> Home > Actueel > Eli Heimans - Uit de schaduw van Jac. P. Thijsse

Eli Heimans - Uit de schaduw van Jac. P. Thijsse

- 7 februari 2014 -

Heimans en Thijsse. Hun namen worden vaak in één adem genoemd. Samen legden zij rond 1900 de basis voor de moderne natuurbeweging. Wie Jac. P. Thijsse was, is ook nu nog vrij algemeen bekend. De naam van Eli Heimans raakte wat op de achtergrond. Hij kwam in de schaduw te staan van Thijsse die hem ruim dertig jaar overleefde en in die periode beroemd werd door zijn Verkade-albums.

Eli Heimans # Uit de schaduw van Jac. P. Thijsse De herdenking van het honderdste sterfjaar van Eli Heimans, in 2014, is de aanleiding om hem voor het voetlicht te halen, uit de schaduw van Jac. P. Thijsse. Wat waren de verdiensten van Eli Heimans? Zijn de ideeën die hij ontwikkelde op het gebied van natuuronderwijs en natuureducatie nog geldig en actueel? Marga Coesèl schreef een kort, krachtig en overtuigend boek over deze buitengewoon productieve natuurliefhebber en docent.

Marga Coesèl is biologe en als gastonderzoeker verbonden aan de Artis Bibliotheek van de Universiteit van Amsterdam. Zij schreef een proefschrift over de geschiedenis van de natuurstudie en natuurbescherming in Nederland en is auteur van tal van andere publicaties, waaronder een boek over de Verkade-albums, getiteld Natuurlijk Verkade.

Eli Heimans # Uit de schaduw van Jac. P. Thijsse
    Auteur: Marga Coesèl
    Uitgever: Heimans en Thijsse Stichting
    ISBN 978-90-821800-0-8
    Paperback, 16,5 x 16,5 cm, geïllustreerd
    Dit boekje is helaas uitverkocht.

Klik hier voor een uitgebreide boekbespreking van dit boek.

» Dossier Boeken

» Meer actuele berichten