> Home > Actueel > Heimans-herdenkingsweek

Heimans-herdenkingsweek

- 11 juli 2014 -

Ter nagedachtenis aan de 100e sterfdag van Eli Heimans zal er in 2014 te Epen en omgeving een Heimans-herdenkingsweek worden gehouden. Deze vindt plaats van zaterdag 19 juli t/m zondag 27 juli 2014 met als doel het Heimanserfgoed een nieuwe impuls te geven. Gedurende die week worden er thema-activiteiten voor jong en oud aangeboden.

In de voetsporen van Eli Heimans De IVN landschapsgidsen hebben een bijzonder programma samengesteld op basis van citaten van Heimans uit zijn boekje "Uit ons Krijtland". Daarnaast hebben de gidsen de 9 wandelingen gebundeld in een wandelgidsje 'In de voetsporen van Eli Heimans'.

Tijdens de herdenkingsweek is het boekje te koop voor € 9,95 via IVN en daarna voor € 12,95 bij diverse verkooppunten in de regio (o.a. IVN-afdelingen zoals Heuvelland, Het Limburgs Landschap VVV Zuid-Limburg, de startpunten van de IVN-wandelingen, in winkels in Epen, Mechelen (A gen Vogelstang) en Voerendaal (boerderijwinkel Spee), Natuurhistorisch museum Maastricht, Natuurtuinen Jekerdal van CNME Maastricht en Regio en IVN District Limburg.
    U kunt ook het boekje nu al bestellen bij voorintekening: klik hier.

Klik hier voor een overzicht van de excursies (pdf).

Kijk ook op www.eliheimans.nl en volg het laatste nieuws via www.facebook.com/odeaanheimans.

Henk Kroese van Omroep Krijtland heeft een erg mooi filmpje gemaakt waarin Eli Heimans de hoofdrol speelt. Hopelijk maakt het mensen nieuwsgierig naar meer!

Bron: IVN afdeling Heuvelland