> Home > Actueel > Heimans en Thijsse Prijs 2015

Heimans en Thijsse Prijs 2015

- 1 maart 2015 -

Kent u iemand die veel betekent voor de natuur in Nederland? Die op gedreven en bevlogen wijze zich hard maakt voor natuurbescherming? Die met veel enthousiasme werkt aan het warm maken van mensen voor de natuur? Iemand die u bewondert om zijn/haar idee├źn, initiatieven, niet aflatende inzet voor de natuur? Ja? Dan horen wij graag van u. Zo iemand willen wij graag erkenning geven voor zijn/haar werk met de Heimans en Thijsse Prijs 2015.

Heimans en Thijsse Pijs (de Bronzen Spreeuw) De Heimans en Thijsse Prijs bestaat al vanaf 1955 en wordt uitgereikt als erkenning van het werk van personen, groepen van personen of organisaties die een bijdrage leveren aan de samenleving in de geest van Eli Heimans en Jac. P. Thijsse. Zij verrichtten aan het einde van de 19e en het begin van de 20e eeuw baanbrekende activiteiten op het gebied van natuurbeleving, natuurstudie en natuurbescherming in Nederland, o.a. met de oprichting van Natuurmonumenten, het behoud van het Naardermeer, en de Verkade albums. De Prijs bestaat uit een Bronzen Spreeuw en een oorkonde.

Iedereen kan een voordracht voor de toekenning van de Heimans en Thijsse Prijs indienen bij de Heimans en Thijsse Stichting. Hiervoor is dit formulier beschikbaar. Voor nominaties, beoordeling en toekenning geldt het Reglement Heimans en Thijsse Prijs.

In 2013 kende de Heimans en Thijsse Stichting de prijs toe aan VARA's Vroege Vogels; in 2010 ontving Willy Vanlook de prijs voor zijn inspanningen voor het behoud en de veiligstelling van het beekdal landschap van de Zwarte Beek in Belgisch Limburg. In 2008 ging de prijs naar Jan Wartena en Ton Engelman voor hun natuureducatieve werk.

Alle prijswinnaars staan hier vermeld.

Kandidaten kunnen tot uiterlijk 1 mei 2015 worden aangemeld (door het ingevulde formulier te mailen naar frank.berendse@wur.nl)

Nadere informatie: Frank Berendse, telefoon 0317 484973, e-mail: frank.berendse@wur.nl.

>> Meer actuele berichten