> Home > Actueel > Algemeen Bestuur Vergadering 2014

Algemeen Bestuur Vergadering 2014

- 12 februari 2014 -

Op zaterdag 22 februari vindt de jaarlijkse vergadering van het Algemeen Bestuur van de Heimans en Thijsse Stichting plaats van 14.00 tot 15.30 in de bibliotheek van het Hugo de Vries Centrum. Voor de donateurs is er een kleine 'publieke tribune'. Van 10.00 - 13.00 uur is er een boekenmarkt.

Hugo de Vries Centrum Behalve de gebruikelijke verslagen en financiën, staan op de agenda de stand van zaken betreffende de verhuizing van de archieven naar de Artisbibliotheek en de samenstelling van het Algemeen en Dagelijks Bestuur. Ook op de agenda staat als discussieonderwerp de vraag hoe de Heimans en Thijsse Stichting vorm kan geven aan haar bijdrage aan het maatschappelijk debat rond natuurbescherming. De Stichting heeft zich lang geconcentreerd op symposia en de Heimans en Thijsse Prijs, maar welke activiteiten kunnen we nog meer ondernemen om een grotere rol in dit debat te spelen en een jonger publiek te bereiken?

Na afloop van de vergadering zal de presentatie van het boek "Eli Heimans - Uit de schaduw van Jac. P. Thijsse" door Marga Coesèl plaatsvinden. Daarna is er een causerie door Frans Beekman en Wouter Renaud over "De tekeningen van Jan Joost ter Pelkwijk (1914-1942), met speciale aandacht voor een unieke veldgids met Surinaamse vogels".

Tot slot is er een afsluiting met sapje of drankje.

Programma 22 februari 2014:

10.00 - 13.00 uur: Boekenmarkt van dubbele en anderszins overcomplete boeken

14.00 - 15.30 uur: Huishoudelijke vergadering met publieke tribune

15.30 - 15.40 uur: Presentatie boek "Eli Heimans - Uit de schaduw van Jac. P. Thijsse" door Marga Coesèl

15.45 - 16.30 uur "De tekeningen van Jan Joost ter Pelkwijk (1914-1942), met speciale aandacht voor een unieke veldgids met Surinaamse vogels" door door Frans Beekman en Wouter Renaud.

16.30 uur: Afsluiting met sapje of drankje

De jaarvergadering vindt plaats in het Hugo de Vries-centrum, Plantage Middenlaan 2c, Amsterdam.

» Meer actuele berichten