> Home > Actueel > Naar een nieuw natuurverhaal

Naar een nieuw natuurverhaal

- 15 april 2009 -

In 2018 is de Ecologische Hoofdstructuur naar alle waarschijnlijkheid af. Daarmee wordt een hoofdstuk afgesloten, maar ook een nieuw geopend. InnovatieNetwerk vindt het van belang om nu al de discussie te starten met burgers, bedrijven en instellingen over de omgang met de natuur.

Oostvaardersplassen Het debat zal leiden tot een nieuw natuurverhaal dat ook uitgangspunten en ingrediŽnten kan leveren voor het toekomstige natuur- en landschapsbeleid.

In de korte film 'Bouwstenen voor een nieuw natuurverhaal' laat InnovatieNetwerk vijf deskundigen aan het woord die ieder vanuit hun eigen expertise hier hun visie op geven. Terwijl op de achtergrond prachtige beelden van Nederland worden getoond, spreken ze over de verhouding natuur en stad, de kosten van natuurbeheer, het vermarkten van natuurgebieden, de relatie tussen fauna en flora en de waarde van het landschap voor mensen in stedelijke gebieden. In de gesprekken brengen de experts die elementen naar voren die zij belangrijk vinden voor het natuurdebat.

Bekijk de film

Bron: InnovatieNetwerk