> Home > Actueel > Ondernemen met natuur. Tips voor grondeigenaren

‘Ondernemen met natuur. Tips voor grondeigenaren’
    Hans Kamerbeek

- 19 februari 2016 -

Natuurbeheerders zorgen voor de instandhouding van ons mooie, cultuurhistorische landschap en voor recreatiemogelijkheden in het landelijk gebied. Daar heeft iedereen baat bij. Grondeigenaren hebben daar wel een gezonde financiële basis voor nodig. Deze publicatie biedt een overzicht van de vele mogelijkheden die er zijn om het grondbezit rendabel te maken.

Ondernemen met natuur - Tips voor grondeigenaren De overheid trekt zich de laatste jaren terug als subsidiegever voor natuur en landschap. Dit nieuwe beleid dwingt natuurbezitters om minder afhankelijk te worden van overheidssubsidies. Dit vraagt om creatieve oplossingen. Deze publicatie biedt voor het eerst een totaaloverzicht van bijna 350 verdienmodellen en besparingsmogelijkheden. In 24 interviews vertellen particuliere landgoedeigenaren en terreinbeherende organisaties hoe zij in de praktijk komen tot een gezonde bedrijfsvoering. De essentie van het boek luidt: Er kan heel veel! Natuurbeheer kan zonder subsidie, dat illustreren diverse landgoederen. De toekomst ligt in multifunctionele natuur: hoe meer functies groen heeft, hoe minder afhankelijk ze is van subsidies en politieke maatregelen.

Ondernemen met natuur. Tips voor grondeigenaren is niet alleen een praktische inspiratiebron voor landeigenaren, maar is ook een rijke bron van informatie voor beleidsmakers. Natuurbezitters en mensen die natuur willen inrichten of beheren, vinden hier veel manieren om te zorgen voor duurzame financiering van natuur en landschap.

Ondernemen met natuur. Tips voor grondeigenaren
    Auteur: Hans Kamerbeek
    Tot 01 mei 2016 van € 29.95 voor € 24.95 (incl. verzendkosten)
    ISBN: 978-90-5345-505-0