> Home > Actueel > Kennisdag 'Samen voor Natuur'

Kennisdag 'Samen voor Natuur'

- 2 november 2009 -

Op 26 november aanstaande organiseren SBNL (Organisatie voor particulier en agrarisch natuurbeheer), Nationaal Groenfonds, Hogeschool van Hall Larenstein en Staatsbosbeheer de Kennisdag 'Samen voor Natuur' met het thema "CONTACT".

Samen voor Natuur Voor het tot stand komen van hoogwaardige natuur, zijn goede contacten onontbeerlijk. Niet alleen met de overheid, maar zeker ook met omliggende buren, burgers en terreinbeherende instanties. Contact over de invloed van het te vormen natuurgebied op de omgeving.
    Contact ook tussen bezoeker en natuur, tussen kinderen en struinnatuur, op zoek naar al wat leeft om een stevige basis te leggen voor een respectvolle relatie met deze natuur. Contact met agrarische verenigingen, vrijwilligers en lokale fondsen.
    Welk contact u ook zoekt met betrekking tot natuur en landschap, 26 november vindt u het in Velp!

Programma
    Tijdens de dag heeft u als deelnemer keuze uit ruim 35 workshops en lezingen. Al deze workshops en lezingen zoemen in op het thema "CONTACT!". Van praktijkvoorbeelden tot uitkomsten van onderzoeken, van burgerinitiatieven tot financiering. Op de informatiemarkt zijn gedurende de gehele dag de stands van diverse organisaties te bezoeken.

Nationaal Groenfonds Natuurprijs 2009
    Tijdens het plenaire gedeelte van de Kennisdag geeft Frans Evers een inleiding over de proceskant van natuurbeheer. Hij legt dan o.a. het accent op duurzame gebiedsontwikkeling. Aansluitend wordt de Nationaal Groenfonds Natuurprijs 2009 uitgereikt aan de initiatiefnemers die het beste vorm geven aan "CONTACT!". Dit jaar had de jury de moeilijke taak om een winnaar te kiezen uit maar liefst 150 inzendingen. De bezoekers hebben tijdens de Kennisdag de gelegenheid om een eigen winnaar te kiezen uit de genomineerden. Deze krijgt de Publieksprijs 2009.

Inschrijven Voor deelname aan deze Kennisdag 'Samen voor natuur' kunt u zich rechtstreeks op de eigen website inschrijven, kijk op www.samenvoornatuur.nl
    Op de site staat ook de mogelijkheid voor het huren van een stand. Voor meer informatie kunt u rechtstreeks bellen met SBNL 0318-578357.

Bron: de12Landschappen