> Home > Actueel > Wikipedia schrijfcursus: Schrijf mee over natuur op Wikipedia

Wikipedia schrijfcursus:
    Schrijf mee over natuur op Wikipedia

- 15 augustus 2015 -

Dit jaar is het 150 jaar geleden dat Jac. P. Thijsse, de bekende natuurbeschermer, werd geboren. Thijsse werd bekend door zijn bijdragen aan natuureducatie, natuurlijke historie, veldbiologie en natuurbescherming. Reden genoeg voor een aantal natuurorganisaties om het Jac. P. Thijssejaar in het leven te roepen en zo zijn gedachtegoed in ere te houden. Ook Wikipedia wil niet achterblijven. Ter gelegenheid van deze herdenking zal in de laatste week van oktober een “themaweek natuur” gehouden worden op de Nederlandstalige Wikipedia; de Vereniging Wikimedia Nederland ondersteunt deze themaweek.

Wikimedia Als voorbereiding op deze themaweek organiseert Wikimedia Nederland samen met IVN in de maand oktober een Wikipedia-schrijfcursus. Weet u veel over de natuur in het algemeen - of Jac. P. Thijsse in het bijzonder? En wilt u uw kennis graag delen met andere geïnteresseerden? Doe dan mee met de Wikipedia-schrijfcursus van Wikimedia Nederland. De cursus wordt gratis aangeboden en beslaat in totaal 3 dagdelen verspreid over 2 dagen. Tijdens de cursus schenken wij aandacht aan artikelen over de natuur op Wikipedia en wij introduceren u in het schrijven en bewerken van artikelen op Wikipedia. Vervolgens gaat u zelf aan de slag - met hulp van ervaren vrijwilligers.

De cursus zal worden gegeven op zaterdag 10 oktober van 10:00 tot 15:00 uur en op zaterdag 24 oktober van 10:00 tot 12:00 uur op het kantoor van IVN, Plantage Middenlaan 2c te Amsterdam. Na afloop van de uitleg op zaterdag 24 oktober is er ruimte om zelfstandig aan de slag te gaan met het schrijven van artikelen.

Om de cursus te kunnen volgen is een laptop nodig. Wilt u ook meehelpen om de Nederlandse natuur op Wikipedia te beschrijven? Meld u dan nu aan voor de Wikipedia schrijfcursus. Mocht u nog vragen hebben, kunt u contact opnemen met Wikimedia Nederland.

» Meer actuele berichten