> Home > Actueel > Minisymposium overdracht archief

Minisymposium ter gelegenheid van de overdracht van het archief van de Heimans en Thijsse Stichting aan de Bijzondere Collecties UvA

Datum: Vrijdag 5 februari, 15.30 uur
    Plaats: Artis Bibliotheek, Plantage Middenlaan 45, Amsterdam

De Heimans en Thijsse Stichting bezit een bijzonder archief dat een diepgaand beeld geeft van de geschiedenis van de natuurbescherming in Nederland. Het archief omvat vele unieke persoonlijke documenten, waaronder langdurige briefwisselingen, van belangrijke pioniers uit de geschiedenis van de Nederlandse natuurbescherming.
    De Stichting heeft in de Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam een partner gevonden die het archief op professionele wijze zal beheren en voor een breed publiek toegankelijk heeft gemaakt. Het archief is ondergebracht in de Artis Bibliotheek, onderdeel van Bijzondere Collecties. Zo zijn nu de geschiedenis van natuurwetenschap (Artis Bibliotheek) en natuureducatie en natuurbescherming (Heimans en Thijsse Stichting) samengebracht.

Bijzjonder Collecties UvA De formele overdracht van het archief van de Heimans en Thijsse Stichting is een belangrijke mijlpaal waaraan we graag bijzondere aandacht willen geven. We nodigen u van harte uit om de feestelijke overdracht en een minisymposium bij te wonen.

Het programma op vrijdag 5 februari 2016 is als volgt:
    15.30  koffie en thee
    16.00  Welkom - Steph Scholten, directeur UvA Erfgoed
    16.10  De Artis Bibliotheek: geschiedenis en toekomst - Hans Mulder, conservator Artis Bibliotheek
    16.20  De overdracht van het archief van de Heimans en Thijsse Stichting - Frank Berendse, voorzitter Heimans en Thijsse Stichting
    16.30  De betekenis van de Heimans en Thijsse periode voor de natuurbescherming in Nederland - Dik van der Meulen
    16.50  borrel
    17.30  einde

We hopen u te mogen begroeten! Toegang is gratis, aanmelden is verplicht via de volgende link: www.bijzonderecollecties.uva.nl/bezoek-contact/aanmelden-heimans-thijsse-symposium
    Er is beperkte capaciteit in de zaal, aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst.

Heeft u vragen? Neem contact op met Marleen Smit, afdeling communicatie van de Bijzondere Collecties: bijzonderecollecties.red@uva.nl of 020 - 525 6042.

ยป Meer actuele berichten