> Home > Actueel > Archief van actuele berichten > In Memoriam Harry Wals

In Memoriam Harry Wals
    - 14 juli 2006 -

Harry Wals Onlangs bereikte ons het droeve bericht dat op 26 juni 2006 Harry Wals, oud-voorzitter van de Heimans en Thijsse Stichting, was overleden. Vanaf de oprichting van het IVN in 1960, waar hij actief bij betrokken was, is hij actief geweest binnen de natuurbeschermingseducatie. Er was haast geen commissie of bestuur in de natuurbeschermings- wereld waar hij niet direct of indirect bij betrokken was. Om er een paar te noemen: het bestuur van Natuurmonumenten, de Biologische werkkampen voor het Onderwijs, de Commissie voor Natuurbeschermingseducatie, diverse internationale natuurbeschermingsorganisaties en de Heimans en Thijsse Stichting. Vooral door zijn enthousiasme en overtuigingskracht wist hij veel gemeenten ertoe te brengen om schoolbiologen aan te stellen en/of een kinderboerderij te beginnen.

Harry was van 1995 tot 2005 voorzitter van onze Stichting. Onder zijn enthousiaste leiding zijn veel activiteiten van de Stichting tot stand gekomen. Zijn hartenwens was: "ook andere mensen te confronteren met de natuur om zodoende belangstelling te wekken en daarmee de basis te leggen voor de bescherming daarvan." Harry ten voeten uit: een gedreven rasoptimist die zich inzette voor mens en natuur.