> Home > Actueel > Archief van actuele berichten > C.A.P. zoekt nieuwe leden!

Commissie Acitiviteiten en Prijzen zoekt nieuwe leden!
    - 28 oktober 2006 -

De Heimans en Thijsse Stichting beheert een uitgebreide collectie boeken en een uitgebreid archief op het gebied van natuurbeleving, natuurstudie, natuurbehoud en natuureducatie. De Commissie voor de Collecties en de de documentatiemedewerker van de Stichting houden zich bezig met de beschrijving van nieuwe aanwinsten en het toegankelijk maken van de Collecties.

Daarnaast ontwikkelt de Stichting een beperkt aantal activiteiten. Een daarvan is de toekenning van de Bronzen Spreeuw (de Heimans en Thijsse Prijs) aan personen of organisaties die zich onderscheiden hebben op een of meer van de vier hierboven genoemde aandachtsvelden. De Stichting kent de Prijs in principe een keer in de twee jaar toe. In de tussenliggende jaren organiseert de Stichting de Heimans en Thijsse Dag. Deze dag heeft een gevarieerd op een bepaalde thema gericht programma dat uiteraard past in de aandachtsvelden van de Stichting.

De Commissie Activiteiten en Prijzen bestaat uit een aantal enthousiaste vrijwilligers. Door verschillende omstandigheden heeft de Commissie het laatste jaar enkelen van hen verloren. Wij zoeken daarom nieuwe leden, die zich willen inzetten voor de organisatie en uitvoering van activiteiten. De Commissie vergadert drie tot vier keer per jaar, terwijl er daarnaast voor specifieke projecten werkgroepjes worden gevormd.

Ge´nteresseerden vragen wij contact op te nemen met de voorzitter van de Commissie Activiteiten en Prijzen:

Maarten Smies
    Hanedoesstraat 2-A