> Home > Actueel > Artis NME-congres 22 november 2010

Artis NME-congres 22 november 2010
    Natuur- en Milieu Educatie;
    bijdragen aan biodiversiteitsbehoud en een duurzame economie

- 3 november 2010 -

Natura Artis Magistra nodigt u van harte uit om op 22 november 2010 deel te nemen aan deze bijeenkomst, ge´nitieerd door het ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie (EL&I).

Jaar van de biodiversiteit Biodiversiteit is van essentiŰle betekenis voor onze economie, maar vervult nog een te geringe rol voor een krachtige duurzame economie. Tijdens dit NME-congres vragen we ons af welke eisen er aan NME gesteld gaan worden om een bijdrage te kunnen leveren aan biodiversiteitsbehoud en duurzame economische groei. Wat zijn belangrijke waarden en competenties die ontwikkeld moeten worden bij jongeren om hen te maken tot die professionals die een bijdrage kunnen leveren aan een andere waardering van biodiversiteit? En in staat zijn de kansen te benutten die biodiversiteit biedt voor een sterkere economie? Wat zijn inspirerende competentiegerichte leeromgevingen om die competenties te verwerven op basis- voortgezet- en beroepsonderwijs? Welke veranderingen moeten er plaats vinden? Welke andere vraagstukken komen naar voren? De uitkomsten van dit congres worden ingebracht in de high level bijeenkomst op woensdagmiddag 24 november.

datum
    maandag 22 november 2010
    van 12:30 uur tot 17:30 uur

locatie