> Home > Actueel > De baten boven water

De baten boven water
    Investeren in water en natuur loont!

- 16 april 2007 -

Er is alle reden om met andere ogen naar de economie van water en natuur te kijken. De Coalitie Baten Schoon Water dringt er bij overheden op aan om de baten van water systematisch mee te nemen in de besluitvorming over de Kaderrichtlijn Water en Natura 2000.

Dat we ons moeten beschermen tegen het water is geen punt van discussie. De verandering van het klimaat stelt ons voor een nieuwe opgave, waarvan de omvang nog niet helemaal duidelijk is. We willen het water buiten de deur houden, maar voldoende schoon water is ook een kostbaar goed. Met ruimte voor water van de goede kwaliteit maken we Nederland veiliger, geven we de economie een geweldige impuls en bieden we flora en fauna nieuwe kansen.

Lees het pamflet "De baten boven water. Investeren in water en natuur loont!"

De Coalitie Baten Schoon Water bestaat uit: ANWB, De Landschappen, De Provinciale Milieufederaties, IVN, Sportvisserij Nederland, Staatsbosbeheer, Stichting De Noordzee, Stichting Natuur en Milieu, Stichting Reinwater, Vereniging Natuurmonumenten, VEWIN, Vogelbescherming Nederland, Watersportverbond.

Bron: De Provinciale Milieufederaties