> Home > Actueel > Nieuw boek: Thijsse's Hof, natuurtuin van Kennemerland

Nieuw boek: Thijsse's Hof, natuurtuin van Kennemerland

- 27 maart 2015 -

Ter gelegenheid van het 90 jarig bestaan van Thijsse's Hof en de 150e geboortedag van Thijsse is er vanaf 21 maart een nieuw boek verschenen met de titel "Thijsse's Hof, natuurtuin van Kennemerland". Het boek geeft inzicht in de geschiedenis van de heemtuin, vertelt over het wel en wee in de loop der jaren. Ook de ontwikkeling van de tuin wordt aangegeven en wat er per seizoen allemaal te zien, te horen en te vinden is. Ten slotte zijn er de verhalen over de Bloemendaler Dr. Jac. P. Thijsse en over de vele personen die gedurende al die jaren een belangrijke rol hebben gespeeld in Thijsse's Hof.

Thijsse's Hof, natuurtuin van Kennemerland De opzet is de lezer nieuwsgierig te maken en hem te verleiden tot een bezoek. De teksten zijn van Willem Hothuizen en de bijpassende foto's komen uit de enorme collectie van Ekke Wolters. Het boek is geheel in kleur en rijk geïllustreerd en omvat 96 pagina's. Het is voor € 12,50 bij de boekhandel en in het instructielokaal van Thijsse's Hofte verkrijgen (daar alleen contant betalen, aankoop bij de hovenier). ISBN nummer is 978 9061 094883.

De officiële boekpresentatie heeft plaatsgevonden in kleine kring op 21 maart. Het eerste exemplaar is toen door de opstellers in de Hof aangeboden aan de heren Johan Remkes, Commissaris van de Koning van Noord Holland en Marc van den Tweel, algemeen directeur van Natuurmonumenten.

Bron: Thijsse's Hof

» Dossier Boeken