> Home > Actueel > Brandbrief naar fracties over natuurbeleid

Brandbrief naar fracties over natuurbeleid

- 23 oktober 2010 -

Vijf grote natuurorganisaties hebben alle fracties in de Tweede Kamer een brief gestuurd met het oog op het debat over de regeringsverklaring komende dinsdag. Hiermee vragen de organisaties aandacht voor de onevenredig zware bezuinigingen voor de natuur die het kabinet in het regeerakkoord aankondigt.

Tweede Kamer De voorgenomen bezuinigingen hebben verstrekkende negatieve gevolgen voor het behoud en herstel van de natuur, natuurbeleving en de regionale economie rondom natuurgebieden.

De organisaties doen een dringend beroep op de fracties om de voorgenomen bezuinigingen een halt toe te roepen. Volgens de ondertekenaars van de brief verdient Nederland een lange termijn visie op een duurzame, leefbare inrichting waar ook toekomstige generaties de vruchten van kunnen plukken.

De brief is ondertekend door Natuurmonumenten, Vogelbescherming Nederland, De 12 Landschappen, IUCN en Wereld Natuur Fonds. De volledige tekst van de brief kunt u lezen in onderstaande pdf.

• Brief Tweede Kamer (pdf)

Bron: Vogelbescherming Nederland

Dossier Bezuinigingen op natuur