> Home > Actueel > Cees Veerman overhandigt m2 natuur

Cees Veerman overhandigt vierkante meter natuur aan voorzitter MKB-nederland

- 27 september 2007 -

Onder het motto 'elke vierkante meter telt' is Natuurmonumenten vandaag gestart met een bakfietstour door alle Nederlandse provincies. Voorzitter Cees Veerman bijt het spits af en biedt Loek Hermans, voorzitter van MKB-Nederland (het midden- en kleinbedrijf), een vierkante meter natuur aan.

Cees Veerman overhandigt vierkante meter natuur aan voorzitter MKB-nederland Ondernemers zijn gebaat bij een omgeving waarin groen een plek heeft. Groene steden bieden een aantrekkelijk vestigingsklimaat. Ook werknemers vinden natuur en groen nabij hun werkplek belangrijk.

Iedere m2 telt
    Vooral in het midden- en kleinbedrijf verdienen veel ondernemers hun geld dankzij de aanwezigheid van natuur- en recreatiegebieden. Natuurmonumenten roept het bedrijfsleven op meer aandacht te hebben voor natuur en groen. Iedere m2 telt, ook voor ondernemers.

BN-ers op de bakfiets
    De actie met de bakfiets is onderdeel van de campagne 'Nederland open en groen. Gaan we doen'. De natuurbeschermingsorganisatie daagt daarmee alle inwoners en bedrijven in Nederland uit de mouwen op te stropen voor de natuur en trekt twee weken met een bakfiets door het land. Bekende Nederlanders die zich hier voor inzetten zijn onder andere Wubbo Ockels (hoogleraar), Hugo Metsers (acteur), Lone van Roosendaal (actrice) en Henk Ramautar (voorzitter Raad van Commissarissen Vitesse).

Kijk voor meer informatie, filmpjes en groene tips op www.nederlandopenengroen.nl

Bron: Natuurmonumenten