> Home > Actueel > Expeditie wildernis

Expeditie wildernis
    ervaringen met het sublieme in de Nederlandse natuur

- 20 april 2012 -

Bestaat wildernis nog in Nederland en waar kun je die dan vinden? Bram van de Klundert ging op zoek en verbleef in de twaalf 'wildste' Nederlandse natuurgebieden, o.a. Tiengemeten, Oostvaardersplassen en Rottumerplaat. Steeds een week overnachten in een hut of een tent zonder telefoon, radio of boeken.

Expeditie wildernis Vier dagen alleen zijn en ervaren wat die wildernis met je doet. En nog eens een dag een bekende uit de natuurwereld op bezoek, om samen te praten over de relatie natuur en ecologie, kunst, recreatie, spiritualiteit of filosofie.

Expeditie wildernis is daarmee een complete zoektocht geworden naar de betekenis van wildernis in Nederland en voor de Nederlandse samenleving. Uiteindelijk komt hij op het persoonlijke niveau uit: de combinatie van 'alleen zijn' en stilte heeft hem sterker gemaakt.

Een boek voor lezers en denkers!

Auteur Bram van de Klundert is programmamanager Nederland bij het Wereld Natuur Fonds. Daarnaast schrijft hij columns over natuur, landschap en ruimtelijke ordening.

Expeditie wildernis
    ervaringen met het sublieme in de Nederlandse natuur