> Home > Actueel > Groene maatschappelijke stage voor scholieren

Groene maatschappelijke stage voor scholieren

- 12 augustus 2010 -

Een boswachter meehelpen met het beheer van een natuurgebied, de aanleg van een ontdekpad of de organisatie van een open dag. Dat kan allemaal met Betrokken bij Buiten: de groene maatschappelijke stage voor scholieren.

Groene maatschappelijke stage voor scholieren Bij Betrokken bij Buiten gaat een groep leerlingen aan de slag in de natuur of bij een cultuurhistorisch erfgoed. Ze krijgen een concrete opdracht en presenteren hun resultaten of ideeŽn aan de stagebieder en belangstellenden. School en stagebieder werken samen bij deze groene stage, waarbij gestreefd wordt naar een duurzame relatie. Op de website betrokkenbijbuiten.nl staan voorbeelden en informatie.

Frisse blik
    Een groene stage levert veel op. Leerlingen ervaren hoe leuk vrijwilligerswerk in en met de natuur is. Scholen komen in contact met natuurorganisaties in de buurt. En als stagebieder is de natuurbeheerder blij met de frisse blik van de jongeren.

Groene Coalitie
    Samen met het Geldersch Landschap en Geldersche Kasteelen, IVN, Landschapsbeheer Nederland en Natuurmonumenten vormt Staatsbosbeheer 'de Groene Coalitie' die deze groene maatschappelijke stage Betrokken bij Buiten ontwikkelde en aanbiedt.

In beeld
    Bekijk de video over de groene stage van het ministerie van LNV:

Zie ook:

• de website van betrokken bij buiten
  • Bron: Staatsbosbeheer