> Home > Actueel > Archief van actuele berichten > Leaders For Nature

Top Nederlandse bedrijfsleven roept politiek op via open brief verantwoordelijkheid te nemen voor natuur en milieu
    - 13 december 2006 -

Leaders For Nature In een open brief aan de kabinetsinformateur, de politiek leiders van de politieke partijen in de Tweede Kamer en het demissionaire kabinet breken meer dan 70 leiders uit het Nederlandse bedrijfsleven een lans voor een kabinet met een mondiale visie op natuur- en milieubeleid.

De briefschrijvers, waaronder Rijkman Groenink (Voorzitter Raad van Bestuur ABN AMRO Holding N.V.), Antony Burgmans (Voorzitter Unilever NV/PLC), Rein Willems (President Directeur Shell Nederland), Peter Bakker (Voorzitter Raad van Bestuur TNT) en Alexander Rinnooy Kan (Voorzitter Sociaal Economische Raad) waarschuwen voor het uitsterven van plant- en diersoorten en de uitputting van natuurlijke hulpbronnen. Zij maken zich grote zorgen over het feit dat de problematiek de afgelopen jaren te weinig aandacht heeft gehad in de nationale politieke discussie: 'De natuur vormt de basis van ons bestaan, dit moeten we behouden voor nu en voor de toekomst'.

Klik hier voor meer informatie over Leaders For Nature, op de website van de IUCN.