> Home > Actueel > Een mooier landschap, maak het mee!

Een mooier landschap, maak het mee!

- 27 juni 2009 -

'Een mooier landschap, maak het mee!'. Onder dat motto willen de ministers van LNV en VROM, samen met de twaalf provincies en ruim veertig maatschappelijke organisaties de natuur onder de aandacht te brengen van de Nederlanders. Niet alleen om te genieten van het natuurschoon in ons land, maar ook om actief aan de slag te gaan met bescherming en behoud ervan.

Een mooier landschap, maak het mee! Ook Staatsbosbeheer doet mee met de campagne. De deelnemende organisaties zijn verenigd in het Landschapsmanifest en tevens ondertekenaars van het Akkoord van Apeldoorn. Nog nooit sloten zo veel landschapspartijen zo'n krachtig akkoord voor de bescherming en het behoud van het Nederlandse landschap.

Op 24 juni 2009 gaf minister Verburg het startschot van de campagne door het dopen van de in campagnestijl ontworpen heteluchtballonnen, die de komende jaren boven Nederland zullen varen.

Kijk voor meer informatie over de activiteiten voor een mooier landschap op de website www.mooierlandschap.nl.

Bron: Staatsbosbeheer