> Home > Actueel > Nederlandse natuurbeelden eindelijk digitaal toegankelijk

Nederlandse natuurbeelden eindelijk digitaal toegankelijk

- 6 februari 2010 -

Elf natuurorganisaties krijgen een bijdrage van ruim 2,7 miljoen voor het project Nederlandse Natuurbeelden. Dit is 4 februari bekendgemaakt tijdens het Goed Geld Gala van de Nationale Postcode Loterij. Redacteuren, onderzoekers, scholen en omroepen krijgen nu via het Instituut Beeld en Geluid digitaal toegang tot vele honderden uren unieke Nederlandse natuurbeelden. Daarmee ontstaat de mogelijkheid om kennis te maken met natuur, dier en landschappen.

Nederlandse natuurbeelden digitaal Redacteuren, onderzoekers, scholen en omroepen krijgen nu via het Instituut Beeld en Geluid digitaal toegang tot vele honderden uren unieke Nederlandse natuurbeelden. Daarmee ontstaat de mogelijkheid om kennis te maken met natuur, dier en landschappen.

Ook zorgt dit project ervoor dat kostbaar beeldmateriaal voor altijd bewaard en beschikbaar blijft. Bovendien is ook geld beschikbaar gesteld om de hedendaagse Nederlandse natuur vast te leggen op High definition video. Zo kan er jaarlijks vijftig uur uniek beeld aan het Natuurarchief worden toegevoegd.

De organisaties die aan het project, dat minimaal zeven jaar duurt, gaan meedoen zijn: De 12 provinciale Landschappen, Natuurmonumenten, Vogelbescherming, ARK, Waddenvereniging, Dierenbescherming, Vereniging Nederlands Cultuurlandschap, Goois Natuurreservaat, IUCN Nederland, DCNA en IVN.

Bron: De12Landschappen