> Home > Actueel > Natuurlijk Amsterdam

Natuurlijk Amsterdam
    16 wandelingen in en rond de stad

- 25 augustus 2012 -

Remco Daalder kent als stadsecoloog elk stukje natuur in Amsterdam. Hij vertelt er zeer aanstekelijk over in dit boekje met tien wandelingen in de stad plus zes in de bekende 'buitengebieden' als de waterleidingduinen en Botshol.

Natuurlijk Amsterdam Het barst van de planten en dieren in Amsterdam. Er komen 30 soorten zoogdieren voor, er zwemmen 70 soorten vissen rond en er broeden 150 verschillende soorten vogels. Wie eenmaal weet waar de dieren wonen, zal zien hoe dichtbij de natuur is. Ook in de stad.

Tien wandelingen leiden je langs grachten, door parken, weilanden en bossen. Soms loop je door het hart van de stad, de andere keer door Oost, de Plantage, Nieuw-West of Noord.

Stadsecoloog Remco Daalder onthult ons in dit boek zijn natuurstad. Hij stippelde een aantal routes uit en laat ons zien waar we op moeten letten. Ga op zoek naar de krooneendendisco, ontdek de pinguļn van de grachtengordel en lees waarom meerkoeten een voorkeur voor blauw hebben (en sommige voor rood). De stad zal nooit meer dezelfde zijn.

Remco Daalder was beheerder van het Amsterdamse Bos en werkt nu als stadsecoloog bij de dienst Ruimtelijke Ordening. Hij schreef eerder Baltsen tussen baksteen, Stadse beesten en de punkroman Grafherrie.

Natuurlijk Amsterdam
    16 wandelingen in en rond de stad