> Home > Actueel > Natuurlijk Nico

Natuurlijk Nico

- 2 november 2007 -

In de NCRV tv-serie 'Natuurlijk Nico' neemt Nico de Haan u telkens mee op ontdekkingstocht door heel Nederland. Hij laat ons zien dat er in ons eigen land eigenlijk ontzettend veel mooie dingen te zien zijn.

De Nederlandse natuurgebieden blijken nog lang niet uitgeput voor natuurliefhebber en vogelaar Nico de Haan. Na het succes en grote waardering van de eerdere series komt er vanaf 25 oktober een seizoen Natuurlijk Nico. Hierin bezoekt vogeldeskundige/presentator Nico de Haan zes bijzondere gebieden in Nederland. Natuurgebieden die opvallen door hun verscheidenheid. Van moeras tot duin, van hoogveen tot klei, regen en zonneschijn.

De zes gebieden die Nico de Haan aandoet zijn:

• De Sallandse Heuvelrug in Overijssel
    • Het Bargerveen in Drenthe
    • het Waddeneiland Ameland
    • De Gelderse Poort
    • De Oosterschelde
    • Gaasterland in Friesland
    Verdekt opgesteld en met veel geduld vindt Nico de meest bijzondere vogels. Zo is hij getuige van het baltsgedrag van de uiterst zeldzame korhoender, een zwarte ooievaar en het overstromen van een meeuwenkolonie. Hiernaast komt Nico tijdens zijn rondgang de meest enthousiaste mensen tegen die hem een koeienvlaai laten uitpluizen, gevaarlijke stormen laten trotseren en zonnende gladde slangen tonen.

Elke donderdag t/m 29 november om 19.55 op Nederland 2.

Bron: NCRV