> Home > Actueel > Prijs voor 'Politicus met het groenste hart'

Prijs voor 'Politicus met het groenste hart'

- 30 juni 2007 -

Dinsdag 26 juni heeft Natuurmonumenten politici uitgedaagd om de mouwen op te stropen voor de natuur en het landschap. Directeur Jan Jaap de Graeff van Natuurmonumenten heeft aan de leden van de Vaste Kamercommissies van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer een petitie aangeboden. Daarnaast heeft hij ze aangespoord mee te dingen naar de prijs voor de 'Politicus met het groenste hart'.

Klein natuurgebied op Plein
    Aanbieden petitie Voor deze gelegenheid had Natuurmonumenten het kleinste natuurgebied ontwikkeld op het Plein in Den Haag, met een groene verbindingszone richting de Tweede Kamer. Dit tijdelijke natuurgebied leende zich goed voor een bijzondere natuurervaring.
    Klik hier voor een filmpje.

Actie!
    Natuurmonumenten wil dat er nu concreet actie wordt ondernomen om de natuur waar mensen zich mee verbonden voelen adequaat te beschermen en te herstellen. Daarom startte eerder deze maand al de publiekscampagne: Nederland open en groen, gaan we doen.

Nederland moet groener
    Nederland moet weer open en groener worden. De afgelopen vijftien jaar is de bebouwing in ons land met maar liefst 20 % toegenomen. Dit gaat ten koste van de natuur en oer-Hollandse landschappen in ons land, zoals het Groene Hart. De voortdurende aantasting van natuur en landschap in ons land stuit op steeds meer irritatie. Hoewel overheden al jarenlang belijden dat de kwaliteit van de omgeving speerpunt is, zien Nederlanders de verrommeling oprukken. Bovendien ervaren zij dat er weinig groen is dichtbij huis. Reden voor Natuurmonumenten om actie te ondernemen.

Bron: Natuurmonumenten