> Home > Actueel > Archief van actuele berichten > ReŁnie JNM

JNM organiseert reŁnie voor CJN, KJN en ACJN
    - 11 februari 2006 -

De Jeugdbond voor Natuur- en Milieustudie (JNM) bestaat 60 jaar en organiseert van 25 tot 28 mei 2006 een reŁnie voor oudleden van de Christelijke Jeugdbond van Natuurvrienden (CJN), Katholieke Jeugdorganisatie voor Natuurstudie (KJN) en de Algemeen Christelijke Jeugdbond voor Natuurstudie (ACJN). De JNM is de directe voortzetting van de CJN, die in 1946 is opgericht. Na een fusie met de KJN ontstond in 1976 de ACJN, die in 1988 haar naam veranderde in JNM.

De JNM en haar voorgangers hebben in hun zestigjarige bestaansperiode een belangrijke voortrekkersrol gespeeld binnen de Nederlandse natuurbescherming en natuurstudie. Voorbeelden zijn het opzetten van wadvogelonderzoek in de jaren vijftig, het Waddenzeebehoud in de jaren zestig en roofvogeltellingen in de jaren zeventig.

De reŁnie vindt plaats tijdens het Hemelvaartweekend in Sint-Jansklooster (de Wieden). Het programma bestaat uit excursies, lezingen, kinderactiviteiten en andere vormen van vermaak. Het is mogelijk om gedurende het hele weekend te kamperen. Kinderen zijn welkom. Voor de oudere leden wordt hotelaccomodatie geregeld. Op zaterdag 27 mei vindt de Bonte Avond plaats.
    Na een succesvolle reŁnie in 1996 worden nu opnieuw honderden oud-leden verwacht. De organisatie hoopt dat ook veel oud-KJNers aanwezig zullen zijn.

Opgave voor de reŁnie is mogelijk via internet op het adres http://ouwesokken.jnm.nl, of door het sturen van een briefkaart naar Jelmer Poelstra, Da Costastraat 23, 9721 RA, Groningen.