> Home > Actueel > Boek over succes van de EHS nu digitaal

Boek over succes van de EHS nu digitaal

- 14 april 2011 -

Vijf organisaties hebben vorig jaar gezamenlijk het boek 'Publiek geheim, het succes van de EHS' uitgebracht. Vanwege de grote belangstelling voor de gedrukte versie, is het boek nu ook digitaal beschikbaar, met een Engelse vertaling van de inleidende hoofdstukken.

Het succes van de EHS De Ecologische Hoofdstructuur (EHS) is het netwerk van aaneengesloten natuurgebieden in Nederland. Hierdoor kunnen dieren en planten zich van het ene naar het andere gebied verplaatsen, waardoor hun overlevingskansen toenemen.

Het boek is uitgegeven door Staatsbosbeheer, De12Landschappen, de Federatie Particulier Grondbezit, Nationaal Groenfonds en Natuurmonumenten. Het laat zien dat niet alleen planten en dieren profiteren van de EHS. Ook mensen genieten van de natuurgebieden, groen in de omgeving heeft een gunstig effect op de gezondheid en horeca en recreatie in het groen verdienen hun geld dankzij de natuur.

De plannen van het huidige Kabinet om te bezuinigen op de verdere uitvoering van de EHS hebben daarom ook voor mensen en economie negatieve gevolgen. Het boek 'Publiek geheim, het succes van de EHS' belicht de diverse aspecten van de EHS en toont daarnaast de schoonheid en het succes van een groot aantal natuurgebieden.

Lees de digitale versie van 'Publiek geheim, het succes van de EHS' (PDF).

Bron: Staatsbosbeheer

Dossier Bezuinigingen op natuur