> Home > Actueel > Mens en natuur: inspiratie uit twee essays

Mens en natuur: inspiratie uit twee essays

- 12 april 2013 -

Natuur is belangrijk voor onze samenleving, nu en in de toekomst. InnovatieNetwerk heeft als opdracht samen met partijen uit de samenleving te werken aan grensverleggende vernieuwingen op dit terrein. Hebben wij natuur eigenlijk echt nodig? En hoe actueel is de weerstand tégen natuur? Weten natuurbeschermers wat ze willen? Met de essays Testament van Terra en Op zoek naar onze natuur worden er tal van eyeopeners rond het thema mens & natuur geboden.

Innovatienetwerk De boeken zetten aan tot 'anders nadenken' over natuur. Naast de theoretische achtergronden worden er ook invalshoeken belicht voor de toekomst van het Nederlandse natuurbeleid. De Natuurtop die in juni door staatssecretaris Sharon Dijksma van Economische Zaken wordt georganiseerd is één van de signalen die de noodzaak van gezamenlijk nadenken over de toekomst van onze natuur onderstreept.

Testament van Terra én Op zoek naar onze natuur zijn publicaties waar iedereen die betrokken is bij natuur inspiratie uit kan halen. Een sterke natuur is van en voor iedereen en bij uitstek een thema dat ook andere maatschappelijke ontwikkelingen stimuleert. De boeken werden onlangs in ontvangst genomen door astronaut André Kuipers en Paul Schnabel, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau. Zij delen de overtuiging dat aandacht voor natuur iets is dat de hele samenleving aangaat.

Bron en link naar de pdf's van de rapporten: InnovatienNetwerk

» Dossier Boeken

» Meer actuele berichten