> Home > Actueel > Vrij spel voor natuur en kinderen

Vrij spel voor natuur en kinderen

- 1 december 2007 -

'Vrij spel voor natuur en kinderen' luidt de titel van het boek waarin de auteurs, Marianne van Lier en Willy Leufgen, u deelgenoot willen maken van hun langdurige zoektocht naar inspirerende projekten in binnen- en buitenland. Daarnaast willen zij u door middel van dit rijk ge´llustreerde boek kennis laten maken met de talrijke mogelijkheden om alle denkbare educatieve buitenruimte op een heel andere manier in te richten en te gebruiken dan we tot nu toe om ons heen waarnemen.

Vrij spel voor natuur en kinderen Hoe zien succesvolle, uitdagende speelplekken er uit? Uit wat voor leerplekken met zinneprikkelende natuur zijn kinderen niet weg te slaan? Bestaan zulke plekken nog? Ja, ze zijn er, op onverwachte plaatsen, ook in de stad. En iedereen met creativiteit en doorzettingsvermogen kan zelf zo'n spannend landschap realiseren. Dit boek is een ontdekkingsreis naar allerlei fantastische voorbeelden in binnen- en buitenland, een kleurrijk palet van ideeen voor een geslaagde praktijk. Het geeft bovendien pedagogische argumenten, een stappenplan, tips en heel veel adressen en websites.

Op 18 oktober j.l. werd het boek tijdens een feestelijk en druk bezocht symposium in Kasteel Groeneveld in Baarn gepresenteerd.

De auteurs, Willy Leufgen en Marianne van Lier, ontvingen op 23 september vorig jaar de Heimans en Thijsse Prijs (de Bronzen Spreeuw).

Vrij spel voor natuur en kinderen
    Auteurs: Willy Leufgen en Marianne van Lier