> Home > Actueel > Vroege Vogels krijgt Heimans en Thijsse Prijs

Vroege Vogels krijgt Heimans en Thijsse Prijs

- 20 april 2013 -

Vrijdag 19 april kreeg Vroege Vogels de Heimans en Thijsse Prijs uit handen van Prinses Irene. Eens in de twee jaar wordt deze Prijs # de Bronzen Spreeuw # uitgereikt aan een persoon of organisatie die zich buitengewoon verdienstelijk heeft gemaakt op het terrein van natuureducatie, natuurbehoud of natuuronderzoek. Het bestuur van de Heimans en Thijsse Stichting heeft dit jaar unaniem besloten de prijs toe te kennen aan het programma.

Vroege Vogels De Heimans en Thijsse Stichting legt uit waarom de keuze op Vroege Vogels is gevallen: "Al bijna 35 jaar brengt Vroege Vogels de natuur op een geweldig enthousiaste en inspirerende, maar ook kritische manier dichtbij een breed publiek. Het programma heeft als geen ander bijgedragen aan de belangstelling en liefde voor de natuur onder de Nederlandse bevolking. Het heeft daarmee een nauwelijks te overschatten bijdrage geleverd aan het maatschappelijk draagvlak voor natuurbehoud in Nederland."

Eindredacteur Joost Huijsing: "We zijn natuurlijk (!) blij en vereerd, zeker als je ziet wie deze onderscheiding eerder kregen. Dat is een indrukwekkende rij namen in een halve eeuw: Jan P. Strijbos, Koos van Zomeren, Bert Garthoff, Prof. Zonderwijk. Allemaal natuurbeschermers waar we tegenop kijken en waar Vroege Vogels nu tussen staat. Al blozend zeg ik: Het is een mooie stimulans om nóg 35 jaar natuur- en milieuprogramma's te blijven maken. In de geest van Heimans en Thijsse."

Vroege Vogels

Foto's: Rob Buiter