> Home > Actueel > Vroege Vogels nu ook op tv

Vroege Vogels nu ook op tv

- 6 oktober 2007 -

Met ingang van vandaag zijn Menno Bentveld en Andrea van Pol niet alleen meer op Radio 1 te horen met het VARA-programma 'Vroege Vogels'. Ze presenteren, onder dezelfde titel ook een televisieversie van het programma op de zaterdagavond op Nederland 2.

De onderwerpen die in 'Vroege Vogels' op televisie zullen worden behandeld, variŽren van items over milieuverontreiniging en de klimaatverandering tot de 'verwondering over alles wat groeit en bloeit'.

Eindredacteur Wim van Klaveren: 'De redactie van het televisieprogramma vormt een groot geheel met de collega's die verantwoordelijk zijn - en blijven - voor de zondagse radio-uitzending en met de collega's van de 'Vroege Vogels'-internetsite. De site wordt overigens ook weer vernieuwd en uitgebreid.'

De items die in 'Vroege Vogels' op Radio 1 aan bod komen, zullen niet per definitie ook in het televisieprogramma te zien zijn of andersom.

Van Klaveren: 'In een enkel geval zou dat wel het geval kunnen zijn, maar er zijn met betrekking tot natuur en milieu dermate veel interessante onderwerpen dat de radio lang niet alles kan behandelen. We kunnen dus makkelijk ieder onze 'eigen' onderwerpen brengen. Per saldo wordt het aanbod alleen maar groter.' En natuurlijk zullen de redacties steeds gebruikmaken van elkaars deskundigheid, aldus Wim van Klaveren.

'Vroege Vogels', vanaf 6 oktober 2007 op zaterdag om 18.00 uur bij de VARA op Nederland 2.

Bron: VARA / Vroege Vogels