> Home > Actueel > Boek 'Wanhoop nooit aan vooruitgang'

Boek 'Wanhoop nooit aan vooruitgang'

- 25 september 2012 -

Jac. P. Thijsse, grondlegger van de Nederlandse natuurbescherming, was een gedreven brievenschrijver. 'Wanhoop nooit aan vooruitgang' bevat de mooiste van de vele brieven die hij heeft geschreven.

Wanhoop nooit aan vooruitgang Thijsse gaf de aanzet tot de oprichting van Natuurmonumenten, hij was schrijver van twintig Verkade-albums, Het Vogeljaar en talloze andere boeken. Weinigen hebben zo veel invloed gehad op het denken over de natuur als Jac. P. Thijsse, en zonder hem had Nederland er anders uitgezien. Zijn meeslepende stijl kenmerkt ook zijn particuliere correspondentie. De brieven geven tal van nieuwe bijzonderheden over zijn leven en werk.

Deze bloemlezing, samengesteld door Marga Coesèl, toont Thijsse in al zijn veelzijdigheid: een groot schrijver, een gepassioneerde natuurbeschermer en # vooral # een betrokken en warme persoonlijkheid.

Over de auteur:
    Marga Coesèl is biologe en als gastonderzoeker verbonden aan de Artis Bibliotheek van de Universiteit van Amsterdam. Zij schreef een proefschrift over de geschiedenis van de natuurstudie en natuurbescherming in Nederland en is auteur van tal van andere publicaties, waaronder een boek over de Verkade-albums, getiteld Natuurlijk Verkade.

Klik hier voor een uitgebreide recensie van het boek door Eddy van der Maarel.

Wanhoop nooit aan vooruitgang - Brieven van Jac.P. Thijsse
    Auteur: Marga Coesèl
    Paperback
    Geïllustreerd, deels in kleur
    16 x 24 cm
    224 blz.
    Verschenen: oktober 2012

Omslagontwerp:
    René van der Vooren

Actieprijs tot 26-01-2013: €16,00 (i.p.v. €19,90)

Bestel het boek (zonder verzendkosten) via de website van Uitgeverij Boom, of print de boekpagina uit op die website en lever deze in bij uw boekhandel.

» Dossier Boeken

» Meer actuele berichten